Verslagen 10 oktober 2015

GOEDE DAG JEUGDTEAMS EMERGO

De afgelopen speelronde bracht de teams van Emergo weer behoorlijk veel succes. De D1-jeugd ging dan wel ten onder tegen ELKV, maar de C1, E1 en F1 wisten allemaal te winnen.

Emergo C1- Vriendenschaar (H) C3

Emergo had geen kind aan Vriendenschaar, dat vanaf de eerste minuut compleet werd overlopen. Binnen 5 minuten had de thuisploeg al 4 keer de korf gevonden, zonder dat de gasten ook maar één keer gevaarlijk konden worden. Tot aan de rust denderden de Tholenaren door en werd Vriendenschaar vernederd. Bij de rust was het al 15-1. In de tweede helft liet Emergo de gasten wat meer aan spelen toekomen, maar de marge werd desondanks alleen maar groter. Bij het laatste fluitsignaal was de eindstand 22-1, waarbij Jarno Jansen (4x), Ellen de Jong (4x), Annemiek Geuze (3x), Wouter Stoutjesdijk (3x), Chloë Anthonisse (2x), invalster Jara Gijzen (2x), Richard v.d Putten (2x), Baukje Broeren en Bas Crezee de doelpunten maakten.

Emergo D1- ELKV D1

Emergo speelde een spannende wedstrijd tegen ELKV, maar was vaak slordig in het rondspelen en het afmaken van kansen. De ploeg uit Etten-Leur nam daardoor ook de leiding en gedurende de wedstrijd werd die niet meer uit handen gegeven. Het bleef wel spannend omdat de thuisploeg telkens aan kon haken en de marge nooit groter werd dan 2 doelpunten. ELKV pakte echter wel de verdiende zege door een 4-6 voorsprong over de streep te trekken. Voor Emergo, dat met wat scherper spel absoluut had kunnen winnen, waren Christy d. Engelsman, Jara Gijzen, Romy Hoffers en Mathijs de Jong de doelpuntenmakers.

Emergo E1- Scheldevogels E1

Emergo speelde een prima derby tegen de ploeg uit Bergen op Zoom. In de eerste helft was het krachtsverschil nog niet al te groot, maar de rood-zwarten wisten wel knap een 3-1 voorsprong te nemen. In de tweede helft gooide de thuisploeg alle schroom van zich af en werd Scheldevogels weggespeeld. De voorsprong werd in hoog tempo vergroot en na het laatste fluitsignaal was de stand 8-1, zodat de thuisploeg de zege pakte. Voor Emergo, dat de strafworpen wel met 3-6 verloor, wisten Madelief de Rijcke (5x), Isis Heilbron, Daniëlle v. Meel en Anouska Ponse de korf te vinden.

Emergo F1- Keep Fit F1

Emergo, dat prima meedraait in de competitie, speelde ook nu een goede wedstrijd tegen Keep Fit. In de eerste helft bleef de ploeg uit Roosendaal nog wel bij, maar toch waren het de Tholenaren die met een voorsprong de rust ingingen. In de tweede helft kwam de ploeg uit Sint-Maartensdijk goed uit de startblokken en werd de marge vergroot, zodat de zege al snel binnen leek. Uiteindelijk won Emergo met 12-5, waarbij de doelpunten werden gemaakt door Loïs d. Engelsman (5x), Kee v. Son (3x), Ava Groot (2x) en Danischa Smits (2x). De strafworpen gingen ook naar Emergo met 5-2.

Programma volgende week (17-10):

SKV C1- Emergo C1 11.30 u. Sleeuwijk

DeetosSnel D3- Emergo D1 11.00 u. Dordrecht