Verslagen 3 oktober 2015

SLECHTE RESULTATEN JEUGD EMERGO
In de voorbije speelronde kende de jeugd van Emergo alleen maar verlies. De C- en D1-jeugd verloren ruim van de koplopers in hun poule, de D2 werd weggespeeld door Voltreffers en de E1 kon het niet bolwerken tegen DSO.

Ventura Sport C1- Emergo C1
Emergo speelde zeer matig tegen de koploper uit Strijen. De ploeg uit Sint-Maartensdijk gaf te gemakkelijk ruimte weg en daar wist de thuisploeg goed gebruik van te maken. De wedstrijd leek dan ook al snel beslist. In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde als voor de rust, Ventura Sport dat veel meer dreiging had en Emergo dat niet meer kon doen dan af en toe een speldenprikje uitdelen. De eindstand was 11-3, waarbij Ellen de Jong (2x) en Bas Crezee de doelpunten maakten.

Movado D1- Emergo D1
Emergo speelde een moeizame wedstrijd tegen de koploper. Movado was vele malen sterker en had dan ook verreweg het meeste balbezit. De rood-zwarten probeerden onder de druk uit te komen, kreeg ook best wel een aantal kansen, maar de thuisploeg was vele maten te groot. Vanaf het begin was het duidelijk dat Movado de winst zou pakken en dat gebeurde uiteindelijk met een 15-1 eindstand. Voor Emergo maakte Fleur Weggemans de eretreffer.

Voltreffers D1- Emergo D2
Emergo was vrijwel kansloos tegen Voltreffers, dat bovenaan staat. De thuisploeg liep over de gasten heen en wist ontzettend veel te scoren, zodat de wedstrijd in een mum van tijd beslist was. Bij 9-0 konden de Tholenaren voor het eerst scoren, wat in de slotfase nog een keer lukte. Dat voorkwam echter niet dat Emergo met een 22-2 nederlaag naar huis werd gestuurd. Voor de gasten wist Thijs Bogers tweemaal de korf te vinden.

DSO E3- Emergo E1
Emergo kende geen lekkere start in Klundert. DSO begon feller en wist daardoor meer kansen af te dwingen, die in de eerste helft regelmatig benut werden. De rood-zwarten konden daar niets tegenover stellen, zodat de ruststand 4-0 was. In de tweede helft beten de Tholenaren meer van zich af en wist het gelijke tred te houden met de thuisploeg, maar de marge was te groot om nog aanspraak te maken op punten. Emergo verloor uiteindelijk met 9-4, waarbij Madelief de Rijcke (3x) en Daniƫlle v. Meel de doelpunten maakten.

Programma volgende week (10-10):
Emergo C1- Vriendenschaar )H) C3 12.30 u.
Emergo D1- ELKV D1 11.15 u.
Emergo E1- Scheldevogels E1 10.00 u.
Emergo F1- Keep Fit F1 09.00 u.