Verslagen 20 februari 2016

GOEDE RESULTATEN JEUGD EMERGO

De jeugd van Emergo heeft in de afgelopen speelronde goed gepresteerd. De B1, D1 en F1 wonnen allemaal hun wedstrijd, alleen de E1 wist net niet tot winst te komen.

Albatros B4- Emergo B1

Emergo, dat moest winnen om de koppositie te behouden, speelde een prima wedstrijd. De gasten hadden vanaf het eerste fluitsignaal de overhand en wisten dan ook met bij vlagen prachtig spel de leiding te nemen. De ploeg uit Zwijndrecht deelde ook wat speldenprikjes uit, maar kon nooit echt bijblijven. Emergo bleef in de tweede helft de betere ploeg, wist regelmatig de korf te vinden en won dan ook verdiend met 4-13. Voor de Tholenaren waren Chloë Anthonisse (4x), Ellen de Jong (4x), Bas Crezee (3x), Lorenzo Bosters en Wouter Stoutjesdijk  de doelpuntenmakers.

Emergo D1- RWA D2

Emergo had weinig moeite met RWA, dat onderaan de ranglijst staat. In de eerste helft nam de ploeg uit Sint-Maartensdijk al snel een voorsprong en die werd tot aan de rust gestaag vergroot. In de met 6-1 gestarte tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde. De thuisploeg bepaalde het tempo en de gasten konden weinig daartegen uitrichten. Uiteindelijk werd de eindstand bepaald op 10-1, waarbij de Thoolse treffers gemaakt werden door Christy d. Engelsman (4x), Mathijs de Jong (3x), Jara Gijzen (2x) en Thijmen Broeren.

Emergo E1- ELKV E1

Emergo speelde een prima eerste helft tegen ELKV. De ploegen kregen allebei aardig wat kansen, maar de Tholenaren gingen daar het beste mee om voor de rust. De ruststand was dan ook 4-1. In de tweede helft ging het echter helemaal mis voor de thuisploeg. Er werd niet meer gescoord en ELKV rook zijn kans. De ploeg uit Etten-Leur kwam langszij en ging in de slotfase zelfs met de volle winst aan de haal. Emergo bleef teleurgesteld met een 4-6 nederlaag achter. Voor de ploeg uit Sint-Maartensdijk, die de strafworpen wel wonnen met 3-2, wisten Anouska Ponse (2x), Loïs d. Engelsman en Julia Jasperse de korf te vinden.

Emergo F1- ELKV F1

Emergo walste over ELKV heen, de hekkensluiter in de poule. Vanaf de eerste minuut was de thuisploeg ontzettend scherp en werd er vrolijk op los gescoord. De ploeg uit Etten-Leur probeerde wel om de schade beperkt te houden, maar de Tholenaren waren simpelweg een paar maatjes te groot. De marge werd steeds groter en bereikte zelfs de dubbele cijfers, zodat uiteindelijk bij het laatste fluitsignaal een zeer ruime 23-2 overwinning op het scorebord stond. Voor Emergo, dat de strafworpen ook met 6-3 won, scoorden Loïs d. Engelsman (10x!), Danischa Smits (6x), Charissa Reijngoudt (4x) en Kee v. Son (3x) de doelpunten