Verslagen 12 maart 2016

B-JEUGD EMERGO SLUIT ZAALCOMPETITIE AF MET WINST

In de laatste speelronde van de zaalcompetitie kwamen er twee teams van Emergo nog in actie. De B-jeugd won gemakkelijk van Vitesse, maar de E1-jeugd moest het onderspit delven tegen Keep Fit.

Emergo B1- Vitesse B3

Emergo kende weinig moeite met de ploeg uit Barendrecht. De thuisploeg, die een week eerder het kampioenschap had binnengehaald, speelde veel te snel en geconcentreerd voor de gasten, die vanaf het eerste fluitsignaal de onderliggende partij waren. De Tholenaren vonden de korf met grote regelmaat en liepen steeds verder uit. Vitesse kwam niet verder dan een eretreffer en wat speldenprikjes, waar de rood-zwarten de dubbele cijfers haalden. Uiteindelijk werd het 11-1, waarbij de doelpunten aan Thoolse zijde werden gemaakt door Wouter Stoutjesdijk (4x), Lorenzo Bosters (2x), Ellen de Jong (2x), Annemiek Geuze, invalster Jara Gijzen en Jarno Jansen.

Emergo E1- Keep Fit E2

Emergo moest de zaalcompetitie afsluiten tegen Keep Fit, dat bovenin meedraait. De thuisploeg had het ook in deze wedstrijd ontzettend lastig tegen de sterke ploeg uit Roosendaal, die er vrolijk op los scoorde. Keep Fit nam snel de leiding en breidde die gedurende de wedstrijd steeds verder uit, waardoor de ploeg uit Sint-Maartensdijk bij het laatste fluitsignaal een 1-12 nederlaag moest slikken. Voor Emergo, dat ook de strafworpen met 2-6 verloor, scoorde Madelief de Rijcke de eretreffer.