Verslagen 26 september 2015

JEUGD EMERGO PRESTEERT WISSELEND

De jeugd van Emergo behaalde in de afgelopen speelronde niet dezelfde resultaten als de rondes daarvoor. De C1-jeugd speelde gelijk, de D1-jeugd won en de D2-jeugd verloor nipt.

Emergo C1- Merwede C4

Emergo speelde een spannende wedstrijd tegen Merwede, dat net als de thuisploeg nog ongeslagen was. Beide ploegen kregen redelijk veel kansen, maar het vizier stond niet echt op scherp en daardoor bleef het lang spannend. Geen van beide teams kon echt een duidelijke voorsprong nemen, zodat de wedstrijd op een gelijkspel leek af te gaan. Uiteindelijk was dit ook het geval en werd er met een 5-5 eindstand afgefloten. Voor Emergo waren Wouter Stoutjesdijk (2x), Lorenzo Bosters, Bas Crezee en invalster Christy d. Engelsman trefzeker.

Emergo D1- Springfield D2

Emergo speelde een sterke eerste helft tegen hekkensluiter Springfield, maar de ploeg speelde iets te gehaast om zichzelf te belonen met een zeer ruime voorsprong. Toch was de wedstrijd bij de rust al beslist met een 4-0 stand. In de tweede helft wist Springfield iets meer van zich af te bijten, maar de marge werd nooit kleiner dan 3 doelpunten. Bij het laatste fluitsignaal was de stand 6-2, zodat de zege voor de thuisploeg was.

Emergo D2- Eureka D2

Emergo speelde een leuke wedstrijd tegen Eureka, maar liep wel het grootste deel van de wedstrijd achter de feiten aan. Eureka nam als eerste de leiding, maar na een 1-2 achterstand leek de thuisploeg het initiatief over te nemen. Bij een 3-2 voorsprong ging het echter mis. De ploeg uit Rotterdam wist drie keer te scoren, waarna de Tholenaren nog één keer langszij kwamen. Het slotakkoord was echter voor de gasten, die met een 5-6 overwinning naar huis gingen. Voor Emergo wisten Thijs Bogers (2x), Daan Stouten (2x) en Elaine Bolier de korf te vinden.

Programma volgende week (03-10):

Ventura Sport C1- Emergo C1 10.15 u. Strijen

Movado D1- Emergo D1 11.00 u. Dordrecht